Torsdag

Igår for jag hem till Åsele. Det va nästan en impulsgrej och jag bestämde att jag skulle göra en massa saker.
Så imorse klev jag upp tidigt och for och tvättade bilen. En klapp på axeln till mig! Sen har jag även träffat Mia och Terese idag, mycket mycket roligt!

Fram till klockan halv fem hade dan varit bra. Då for jag iväg till Övik igen.
Det började fint, Elvis, Johnny Cash och The Beatles strömmade ur högtalarna på full volym. Jag sjöng högt och falskt som vanligt, Jennie väntade hemma med en laxpaj som hon hade gjort, humöret va på topp!
Jag kom fram till Björna (bara några mil kvar), det regnar och då ser jag en lastbil stå still och några bilar bakom och längre fram står en polis med blåljus på. Först fattar jag inte vad som händer sen kör en lastbil förbi och då ser jag ju vad det är! Helskotta så mycket vatten det va på vägen där skulle min bil drunkna.
Happ det va bara och vända, så jag fick köra tillbaka trehundrasjuttio mil ungefär. Det börjar spöregna så jag ser nästan ingenting, in på en grusväg med min nytvättade bil, nästan slut på batteri i telefonen och humöret hade sjunkit från bra till helvete!
Sen tyckte jag att jag såg en björn vid en fikaplats, jag tvärnitar och backar och kör in och hjärtat börjar dunka fort uta tusan. Nämen då är det en björn av trä!! Sen efter det då jag kommit till storvägen igen går trafiknyheterna igång och berättar att vägen är avstängd i Björna och säger vilken väg man ska köra. Nu blev jag riktigt arg för jag har ju suttit och kört vääääärsta omvägen här!

Men dagen har ändå varit givande. Kanske!


Kommentarer
Postat av: Knortolle

Kanske! bara kanske... kanske... om man vill så får man säga kanske... de får man.. kanske. Kan Ske. :P

2010-05-22 @ 04:09:21
Postat av: Farbror Barbro

Tja, du har ju lärt dig en ny väg....

2010-05-25 @ 00:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0