Rolig grej

Jag och jennie har en hobby, eller inte hobby vi gör det som en rolig grej bara.
Vi gör om en del texter till svenska medans vi lyssnar på dom, alltså inte hela låten utan bara några få meningar. Ni kan få några exempel på hur roligt det kan låta på svenska. Jag kan inte lova att det är exakt översatt men det gör inget :).

The frays - you found me (refräng)
Du hitta mig, du hitta mig
liggandes på golvet
omgiven, omgiven
varför var du tvungen att vänta
vart var du, vart var du?
bara lite sent


Katy perry - hot n cold
Först är du varm sen är du kall
du är inne, du är ute
du är uppe, du är nere
du har fel när det är rätt
det är svart, det är vitt
vi bråkar, vi gör slut

Flo Rida - Right round
Du snurra mitt huvud runt runt
när du går ner, när du går ner ner

Sen har vi några som vi brukar dra lite nu och då, kommer inte riktigt på vad låtarna heter men kan skriva dom iallafall.

Slå mig en pling, jag saknar dig

Hjärtattack på dansgolvet

Varför kommer du inte över, Valerie

Det va bara några av många, vi översätter alltid till svenska när vi lyssnar på en låt. Det är riktigt kul ibland, testa själv! :). Fast som jag skrev så är inte allt översatt korrekt, då passar det inte in lika bra så därför gör vi om det lite grann.

Vi brukar göra om texter, jag tycker det är roligare än att ta hand om mina växter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0